MKB uitdaging
Ik heb een geschil met energieleverancier of netbeheerder
Heb jij als ondernemer te maken met een geschil met je energieleverancier of netbeheerder? Wij begrijpen dat dat frustrerend is en zijn er om je te helpen en samen een goede oplossing te vinden.

Onze missie is om jou als ondernemer te beschermen en ervoor te zorgen dat jij krijgt waar je recht op hebt. We kunnen je helpen bij verschillende soorten geschillen. Zoals onredelijke tariefverhogingen, problemen met je energiemeter, slechte communicatie en nog veel meer.
Hulp bij geschillen
Onrechtmatige kosten en boetes
Soms rekenen energieleveranciers onterechte kosten door. Jij ontvangt een ingewikkelde factuur, waardoor je het niet meer begrijpt. Ook houden leveranciers zich niet aan de regels voor kleinzakelijke aansluitingen. Als je een contract voortijdig annuleert, rekenen ze meer kosten door dan mag. Gelukkig weten wij wel wat de regels zijn. En kunnen we namens jou die kosten terugvorderen of zelfs voorkomen.
Dubbel energiecontract
Het gebeurt vaak dat ondernemers verkeerd worden ingelicht en daardoor twee energiecontracten hebben. Eén van de energieleveranciers kan niet leveren, met een opzegboete voor de ondernemer als resultaat. Wij kijken naar wat bewezen kan worden als onrechtmatigheid. Zo wordt de schade beperkt of zelfs voorkomen. Als het nodig is, claimen we de schade bij oneerlijke energieverkopers.
Ongewenste overstap
Jij wordt vaak benaderd voor een nieuw energiecontract door een inkoopcollectief of energieleverancier. Ze beloven jou dat ze op zoek gaan naar het beste energiecontract. Ondanks de belofte dat je alleen informatie zou ontvangen, kan het zijn dat je ongewenst van energieleverancier bent veranderd.
Niet nakomen vast laag tarief
Omdat de energieprijzen flink zijn gestegen, kunnen energieleveranciers de afgesproken vaste tarieven niet nakomen. Zij beschouwen dit als overmacht door de huidige crisis. Jij hebt recht op nakoming van de leveringsovereenkomst. Wij kunnen namens jou eisen dat alle afspraken worden nagekomen.
Faillissement
Door de crisis gaan energieleveranciers failliet. Als dat gebeurt, zorgen we eerst dat jij een nieuwe leverancier krijgt. daarna claimen we de schade bij de curator of het energiebedrijf. We kijken ook of we al betaalde kosten kunnen terugkrijgen en die als schade verrekenen.
Alles draait om tevredenheid

Shanida Klijnstra
Hoofd klantenservice en compliance
Waarom kiezen voor Netwerk Nederland?
Bij ons staat één doel voorop: jouw geschil oplossen. Wat maakt Netwerk Nederland anders dan andere organisaties?
Ervaring
We hebben al veel ondernemers geholpen en weten precies hoe we jouw geschil tot een goed einde kunnen brengen. Ons team van experts heeft de knowhow om jou optimaal te ondersteunen.
Onafhankelijk
We staan los van alle energieleveranciers en netbeheerders. We komen alleen voor jouw belangen en rechten als ondernemer op.
Persoonlijk
We nemen jouw geschil serieus. We luisteren naar je verhaal en zorgen dat je de beste oplossing krijgt. Geen standaardaanpak, maar iets dat echt bij jou als ondernemer past.
Veel gestelde vragen
We zijn er voor je met antwoorden
Liever direct contact?
Vind je het antwoord op jouw vraag niet hier? Neem dan contact met ons op.
Hoe lang het duurt om jouw geschil op te lossen, hangt af van hoe ingewikkeld het is en de specifieke situatie. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, zodat je weer zonder zorgen verder kunt met ondernemen.
Vraag de nieuwe energieleverancier om een bewijs dat je het contract hebt afgesloten. Volgens de wet is jouw toestemming nodig om een contract te sluiten. De energieleverancier stuurt een kopie van het contract waarop jouw handtekening staat. Of stuurt een bandopname van het telefoongesprek. Hieruit moet duidelijk blijken dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden.
Je hebt een contract gesloten of een machtiging afgegeven. Maar je had niet de beschikking over de juiste informatie. Je kunt een beroep doen op dwaling. Je hebt namelijk onjuiste of te weinig informatie ontvangen. Volgens de wet heb je recht om het contract te vernietigen als er sprake is van dwaling. Dit betekent dat het contract niet bestaat. Vraag altijd naar de opname van het telefoongesprek.
Lever ons de informatie aan die we nodig hebben. Dat gaat om: het getekende contract, de boete en de voorwaarden van het contract. Wij kijken of de boete volgens de energiewet is. Als dat niet zo is, vechten we deze boete aan.
Natuurlijk kun je proberen om je geschil zelf op te lossen. Maar vaak is het lastig om de juiste stappen te zetten en de nodigde juridische kennis te hebben. Wij hebben de expertise om jou professioneel te helpen en het beste resultaat te bereiken.
De kosten voor onze hulp verschillen per situatie. Als wij successen behalen, brengen wij een percentage van het resultaat in rekening. Neem contact met ons op voor een gesprek over je probleem, waarin we ook de kosten zullen bespreken. We willen het helder en duidelijk maken, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Wij zijn experts in in energiemanagement. Als het nodig is kunnen we je verbinden met goede advocaten uit ons netwerk. Ook al hebben we geen eigen advocaten, we werken samen met rechtsbijstandsverzekeraars, advocaten, curators en toezichthouders.
Zakelijke energie gewoon goed geregeld
We nemen jouw zaak persoonlijk op. En zorgen ervoor dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Laat ons je helpen om jouw probleem op te lossen.